Regulamin sklepu internetowego centrumklimatyzacji.pl

Niniejszy Regulamin ustanawia się na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). oraz art. 8 i nast. ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827 z późn. zm.)

Sklep internetowy działający pod adresem centrumklimatyzacji.pl prowadzony jest przez firmę CentrumKlimatyzacji.pl sp. z o.o. ul. Wincentego Pola 18, 35-021 Rzeszów, oddział Gorlice 11 listopada 3, 38-300 Gorlice, REGON: 525512140, NIP: 8133898895.

Ze Sklepem Klient może kontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej: biuro@centrumklimatyzacji.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu: 787813840.

Słowniczek: 

Sklep – prowadzony przez firmą CentrumKlimatyzacji.pl sp. z o.o. pod adresem centrumklimatyzacji.pl sprzedający usługi za pośrednictwem Internetu,

Usługa – oferta sklepu obejmująca towar, dostawę oraz profesjonalny montaż.

Sprzedający – firma CentrumKlimatyzacji.pl sp. z o.o. ul. Wincentego Pola 18, 35-021 Rzeszów, oddział Gorlice 11 listopada 3, 38-300 Gorlice

Numerem konta bankowego Sprzedającego 91 1140 2004 0000 3002 8375 0497  (Bank: mBank S.A.)

Kupujący – każda osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat oraz każda osoba prawna i jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.

Konsument – jest Kupujący, który jest osobę fizyczną dokonującą zakupu usługi od Sprzedającego niezwiązanego bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową. Z uprawnień konsumenta mogą skorzystać również osoby fizyczne zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy,

Czas realizacji zamówienia – przybliżony czas, w jakim Sklep skompletuje zamówienie i dostarczy je Kupującemu poprzez wybraną formę dostawy.


I POSTANOWIENIA OGÓLNE

Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu centrumklimatyzacji.pl, składania zamówień na usługi dostępne w Sklepie, dostarczania zamówionych produktów do Kupującego, uiszczania przez Kupującego ceny sprzedaży produktów wraz z usługą instalacyjną, uprawnienia do anulowania zamówienia i uprawnienia Kupującego będącego Konsumentem do odstąpienia od umowy oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji.

Sprzedaż usługi w Sklepie odbywa się za pośrednictwem Internetu pomiędzy składającym zamówienie jako Kupującym a Sklepem jako Sprzedawcą. W przypadku złożenia zamówienia przez podmiot nie będący Kupującym, w rozumieniu niniejszego regulaminu, realizacja zamówienia może nastąpić jedynie za wyraźną pisemną zgodą Sprzedającego. W przypadku wyrażenia zgody przez Sprzedającego na realizację zamówienia, o którym mowa w zdaniu poprzednim, sposób przekazania pisemnej zgody Sprzedającego zostanie ustalony dla każdego takiego przypadku indywidualnie pomiędzy Sprzedającym, a Kupującym. Każdy Kupujący dokonujący zakupu usług oferowanych przez Sprzedającego jest obowiązany zapoznać się z treścią regulaminu. W tym celu Sprzedający nieodpłatnie udostępnia treść regulaminu pod linkiem znajdującym się na stronie głównej Sklepu pod nazwą „Regulamin”.

II PRZEDMIOT SPRZEDAŻY

Przedmiotem sprzedaży są usługi prezentowane na stronie internetowej Sklepu oraz oferowane w ramach działalności Sprzedającego. Produkty składające się na usługę sprzedawane za pośrednictwem Sklepu są fabrycznie nowe (chyba że w opisie przedmiotu zaznaczono inaczej), wolne od wad fizycznych lub prawnych, są objęte gwarancją producenta lub jego autoryzowanego przedstawiciela na terenie RP.

III ZAMÓWIENIE

Sprzedaż usług odbywa się poprzez Sklep w formie umowy sprzedaży zawieranej na odległość na zasadach wynikających z regulaminu. Informacje o dostępnym asortymencie w Sklepie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.

Zamówienie usługi Kupujący może składać za pośrednictwem Sklepu przez 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Zamówienia złożone w soboty, niedziele oraz w dni wolne od pracy będą rozpatrywane w następny dzień roboczy. Zamówienia w Sklepie Kupujący dokonuje poprzez prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia znajdującego się na stronie internetowej Sklepu. W celu wykonania usługi Kupującemu, zobowiązany jest do podania swoich prawidłowych danych osobowych: imienia i nazwiska, dokładnego adresu zamieszkania lub siedziby, lub adresu do doręczeń (jeżeli jest inny niż adres zamieszkania lub adres siedziby), adresu e-mail oraz numeru telefonu kontaktowego.

Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie prawidłowych danych adresowych, o których mowa w ust. 5, w tym zwłaszcza numeru telefonu. Pracownik sklepu może dodatkowo weryfikować zamówienia telefonicznie.

Sklep internetowy nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie usługi lub opóźnienie w dostarczeniu lub realizacji zamówienia, wynikające z błędnie lub niedokładnie podanego przez Kupującego adresu dostawy. Przed złożeniem zamówienia Kupujący potwierdza, iż zapoznał się z niniejszym regulaminem, wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celach realizacji umowy.

W celu złożenia zamówienia usługi Kupujący zobowiązany jest dokonać wyboru: zamawianych usług, sposobu płatności oraz wskazać adres dostawy. Wysłane przez Sklep potwierdzenie przyjęcia zamówienia na podany przez Kupującego adres e-mail jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedającym.

IV CENA

Wszystkie ceny podawane są w polskich złotych oraz zawierają podatek VAT i nie obejmują kosztów dostawy. Ceny widniejące na stronie internetowej sklepu, jak również opisy produktów nie stanowią ofert w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy sprzedaży usługi. Charakter wiążący na potrzeby zawarcia konkretnej umowy zyskują one dopiero z chwilą potwierdzenia zamówienia złożonego zgodnie z procedurą opisaną w Dziale III regulaminu przez Kupującego oraz przyjęciem zamówienia przez Sklep. Cena podana przy każdej usłudze jest wiążąca w momencie złożenia zamówienia przez Kupującego. Również inne informacje zawarte na stronie Sklepu, w szczególności takie jak zawartość towaru, koszt dostawy, usługa instalacyjna oraz wszelkie pozostałe warunki są wiążące dla stron zgodnie z ich treścią z momentu złożenia zamówienia przez Kupującego i przyjęcia jego oferty przez Sprzedawcę. Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmiany cen usług znajdujących się w ofercie, przeprowadzania i odwoływania promocji bądź wprowadzania w nich zmian, przy czym zmiany nie dotyczą złożonych do momentu ich wprowadzenia i zgodnych z regulaminem zamówień Kupującego i zawartych na ich podstawie umów sprzedaży.

Płatność za usługę może być dokonywana przez Klienta w jeden z poniższych sposobów:

a) przelewem, przed dostawą towaru na rachunek bankowy Sprzedającego
b) (przedpłata),
c) płatność online

Za moment dokonania zapłaty ceny za usługę uważa się moment wpływu pieniędzy na konto Sprzedającego.

Do każdego zamówionej usługi dołączany jest paragon fiskalny lub faktura VAT.

Cena brutto usługi nie obejmuje kosztu jego przesyłki do Kupującego. Kupujący zobowiązany jest zapłacić Sprzedającemu tytułem zawartej umowy sprzedaży należność stanowiącą sumę ceny zakupu towaru wraz z usługą instalacyjną powiększoną o koszty przesyłki towaru do Kupującego.

Zaproszenie do umowy na usługę pochodzącą z wyprzedaży oraz usługę promocyjną dostępne jest do wyczerpania zapasów. Z powodu ograniczonej ilości oferta złożona przez Kupującego, w sposób określony w punkcie III regulaminu, po wyczerpaniu zapasów nie będzie mogła być realizowana, o czym Kupujący zostanie poinformowany drogą telefoniczną lub pocztą elektroniczną przez pracownika sklepu.

V DOSTAWA

Wysyłka towaru od Sprzedającego realizowana jest w dni robocze od poniedziałku do piątku. Warunki dostawy w sklepie centrumklimatyzacji.pl obowiązują tylko na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.

Towar zostanie dostarczony do Kupującego, po wypełnieniu przez niego wymogów wynikających z regulaminu, w terminie 5 dni roboczych od momentu zaksięgowania na rachunku bankowym Sprzedającego ceny za towar oraz kosztów jego przesyłki do Kupującego lub informacji o wysyłce za pobraniem.

Sklep jest odpowiedzialny za dostarczenie zamówionego towaru, na wskazany przez Klienta adres dostawy.

W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji zamówienia może się wydłużyć z powodu braku towaru w lokalnym magazynie w chwili składania zamówienia i konieczności sprowadzenia go. W przypadku wydłużenia realizacji zamówienia Kupujący zostanie poinformowany pocztą elektroniczną. W przypadku niedostępności towarów objętych zamówieniem w magazynie w Sklepie lub z innych przyczyn i braku możliwości realizacji zamówienia Kupującego, Sklep zawiadomi o tym fakcie Kupującego najpóźniej w terminie 14 (czternastu) dni licząc od daty złożenia zamówienia. W takim przypadku Kupujący ma prawo zadecydować, czy wyraża zgodę na realizację zamówienia w okresie zaproponowanym przez Sklep czy od umowy odstępuje. W przypadku odstąpienia od umowy Sklep zwróci Kupującemu wpłaconą kwotę. Powiadomienie zostanie wysłane na adres e-mail wskazany przez Kupującego w formularzu zamówienia.


VI MONTAŻ

Montaż klimatyzacji w cenie wyjściowej podanej w sklepie dotyczy instalacji o maksymalnej długości 5mb (dotyczy każdego z przewodów: elektryczny zasilający oraz sygnałowy, a także instalacja chłodnicza – rury miedziane w osłonach) prowadzonej w korytach montażowych naściennych. Dla lokalizacji wykonania zlecenia znajdującej się w odległości do 50 km  od siedziby firmy.

Inne formy montażu wymagają wyceny indywidualnej.

Realizacje w większych odległościach niż 50 km od siedziby firmy wiążą się z dopłatą:

  • 50 km – 75 km od siedziby firmy – dopłata 200 zł,
  • 76 km – 100 km od siedziby firmy – dopłata 500 zł,
  • 101 – 150 km od siedziby firmy – dopłata 1000 zł
  • 151 i więcej km od siedziby firmy – dopłata ustalana indywidualnie.

W przypadku gdy w danej lokalizacji będzie instalowane więcej niż jedna jednostka opłata dodatkowa związana z odległością od siedziby firmy będzie doliczona jednorazowo.

Obowiązki Klienta:

  • Klient jest odpowiedzialny za zabezpieczenie wszelkich urządzeń i przedmiotów znajdujących się w pomieszczeniu, w którym ma zostać zamontowana klimatyzacja. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia lub starty wynikające z braku odpowiedniego zabezpieczenia.
  • Klient zobowiązuje się zadbać o odpowiedni sposób odprowadzania skroplin, zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi instalacji wodno-kanalizacyjnej. W przypadku konieczności wykonania dodatkowych prac lub modyfikacji instalacji, odpowiedzialność za nie ponosi Klient.
  • Klient jest odpowiedzialny za stan instalacji elektrycznej i zapewnienie odpowiednich warunków do podłączenia systemu klimatyzacji. W przypadku konieczności dostosowania lub wymiany instalacji elektrycznej, odpowiedzialność za nie ponosi Klient.
  • Klient zobowiązuje się zapewnić dostęp do miejsca, w którym ma zostać zamontowana klimatyzacja w terminie uzgodnionym ze Sklepem. W przypadku niemożności dostępu w ustalonym terminie Klient powinien w tej sprawie kontaktować się ze Sklepem.
  • Jeżeli do zamontowania klimatyzacji wymagane są zezwolenia, zgody lub inne dokumenty od właściciela obiektu, Klient zobowiązuje się do uzyskania niezbędnych dokumentów przed rozpoczęciem montażu. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek konsekwencje wynikające z braku wymaganych dokumentów.
  • Klient zobowiązuje się udzielić Sklepowi wszelkich informacji lub dostarczyć dokumentację dotyczącą budynku lub miejsca montażu, które mogą mieć wpływ na wykonanie usługi
  • Klient ma obowiązek sprawdzenia poprawności działania systemu klimatyzacji oraz zgłoszenia wszelkich uwag lub reklamacji odnośnie montażu bezpośrednio do instalatorów

Sklep zastrzega sobie możliwość odmowy wykonania usługi montażu klimatyzacji w przypadku:

  • gdy lokalizacja Klienta znajduje się poza obrębem działalności Firmy. Sklep zobowiązuje się do poinformowania Klienta o problemach związanych z odległością. Kupujący rozumie i akceptuje, że odmowa instalacji z powodu przekroczenia odległości 150 km od siedziby Firmy nie powoduje żadnych roszczeń wobec Sklepu.
  • gdy nie będzie to możliwe z powodu przeszkód wynikających np. z budowy budynku lub braku zgody właściciela obiektu. W takiej sytuacji Sklep podejmie wszelkie możliwe działania celu oceny wykonalności instalacji, jednakże istnienie trudności technicznych. ograniczeń strukturalnych lub braku wymaganych zgód może uniemożliwić prawidłowe zamontowanie klimatyzacji. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne konsekwencje wynikające z niemożności przeprowadzenia instalacji systemu klimatyzacji z powodu wyżej wymienionych przeszkód. W przypadku odmowy wykonania usługi montażu, Sklep zobowiązuje się do poinformowania Klienta o przeszkodach napotkanych podczas wizji lokalnej i ewentualnych alternatywnych rozwiązaniach, jeśli to możliwe.

Sklep zobowiązuje się do udzielenia niezbędnej informacji i instrukcji dotyczących użytkowania zainstalowanego systemu klimatyzacji.

VII PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy. Odstąpienie od umowy możliwe jest jedynie w sytuacji, gdy montaż klimatyzacji jeszcze się nie rozpoczął.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas (CentrumKlimatyzacji.pl sp. z o.o. ul. Wincentego Pola 18, 35-021 Rzeszów, oddział Gorlice 11 listopada 3, 38-300 Gorlice, biuro@centrumklimatyzacji.pl ) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedokonanie zwrotu należności lub jego opóźnienie, jeżeli nastąpiło to z powodu przekazania przez Kupującego błędnych danych osobowych (imię, nazwisko, adres) lub błędnego numeru konta.

Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w poniższych przypadkach:

  • umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • zawarto umowę o świadczenie usług i została ona w pełni wykonana za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że utraci prawo odstąpienia od umowy po jej wykonaniu,
  • przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedający do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedający świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy.
  • Koszt przesyłki zwrotnej pokrywa kupujący.

VIII POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE

Sklep jest zobowiązany do wydania towaru, który składa się na usługę bez wad, co oznacza, że towar nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada podanemu przez Kupującego opisowi lub ma cechy okazanej próbki albo wzoru, a także gdy nadaje się do celu określonego przez Kupującego przy zawarciu umowy, jak i została wydana w stanie zupełnym. Wadą jest także nieprawidłowe zamontowanie lub uruchomienie jeżeli czynności te zostały wykonane przez Sklep.

Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza uprawnień konsumenta, jakie przysługują mu wobec Sprzedającego z tytułu rękojmi, jeżeli sprzedany towar składający się na usługę ma wadę fizyczną lub prawną, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa (wydania rzeczy) na Kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili.

W przypadku stwierdzenia, że dostarczony towar składający się na usługę jest wadliwy, Kupujący może skorzystać, według swojego wyboru, z uprawnień gwarancyjnych, o ile została udzielona gwarancja oraz z uprawnień przysługujących mu od sprzedawcy z tytułu rękojmi. Uprawnienia gwarancyjne i uprawnienia przysługujące z tytułu rękojmi są uprawnieniami od siebie niezależnymi.

W przypadku stwierdzenia, że dostarczony Produkt składający się na usługę jest wadliwy, Konsument może skorzystać z uprawnień przysługujących mu od Sprzedawcy z tytułu rękojmi. W takim przypadku Konsument powinien poinformować Sklep o zaobserwowanych wadach celem dokonania wstępnej weryfikacji zastrzeżeń oraz ewentualnego usunięcia wad. Reklamację można złożyć w formie elektronicznej na adres: biuro@centrumklimatyzacji.pl lub w formie pisemnej na adres Sklepu. Reklamacja powinna zawierać w szczególności opis problemu będącego podstawą reklamacji oraz adres poczty elektronicznej lub inny korespondencyjny Kupującego składającego reklamację.

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowego montażu systemu klimatyzacji, reklamację należy zgłosić w formie elektronicznej na adres: biuro@centrumklimatyzacji.pl lub w formie pisemnej na adres Sklepu. W zgłoszeniu należy zawrzeć szczegółowy opis problemu oraz podać dane kontaktowe. Po otrzymaniu reklamacji nasza firma zobowiązuje się do przeprowadzenia wstępnej analizy w celu oceny nieprawidłowości montażu klimatyzacji. W razie potrzeby, Klient może zostać poproszony o dostarczenie dodatkowych dokumentów lub zdjęć mających na celu ułatwienie rozpatrzenia reklamacji. W przypadku potwierdzenia nieprawidłowego montażu, nasza firma zobowiązuje się do podjęcia odpowiednich działań w celu usunięcia usterek lub poprawy montażu, w możliwie najkrótszym terminie. Jeśli nieprawidłowość wynikała z błędów instalatorów, nasza firma pokrywa koszty związane z reklamacją, natomiast jeśli nieprawidłowość wynikała z czynników niezależnych od nas, dodatkowe koszty związane z reklamacją mogą zostać przeniesione na Klienta. O takiej sytuacji Klient zostanie poinformowany przed podjęciem dodatkowych działań.

Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sklep niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sklep albo Sklep nie wymienił rzeczy na wolną od wad lub nie usunął wady. Jeżeli Kupującym jest Konsumentem, może zamiast zaproponowanego przez Sklep usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

CentrumKlimatyzacji.pl sp. z o.o. ul. Wincentego Pola 18, 35-021 Rzeszów, oddział Gorlice 11 listopada 3, 38-300 Gorlice, REGON: 525512140, NIP: 8133898895 zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to było niemożliwe, do poinformowania Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.

Jeżeli Kupujący jest przedsiębiorcą i nie stosuje się do niego przepisów, jak dla Konsumentów, Sprzedający może odmówić żądaniu wymiany rzeczy wadliwej na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę produktu. Kupujący, będący przedsiębiorcą, traci również roszczenie o usunięcie wady lub wymianę towaru na nowy po upływie roku od dnia przejścia niebezpieczeństwa na Kupującego.

Kupujący będący przedsiębiorcą i nie stosuje się do niego przepisów, jak dla Konsumentów traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.

IX ROZSTRZYGANIE SPORÓW

Informacja na temat rozstrzygania sporów zgodnie z art. 14 ust. 1 rozporządzenia ODR: Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ Komisja Europejska udostępnia internetowy system rozstrzygania sporów konsumenckich (ODR).”

X POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Regulamin wchodzi w życie z dniem 19 września 2023 roku.

Wszelkie spory pomiędzy stronami będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedającego. Postanowienie to nie dotyczy sporów, których stroną jest Konsument lub przedsiębiorca, co do którego stosuje przepisy, jak dla Konsumentów.

W przypadku sporów, których stroną jest konsument, konsument ma możliwość korzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument może skierować wniosek o mediację do Centrum Mediacji Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie, stosownie do regulaminu tego Centrum, obowiązującego w dniu skierowania wniosku o mediację, z zastrzeżeniem ust. 5 poniżej. Powyższe nie stanowi umowy o mediację ani zgody Sprzedającego na mediację, o którą wniósł konsument. Regulamin Centrum Mediacji Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie dostępny jest na stronie internetowej www.sakig.pl/pl/mediacje/regulamin.

W razie zaistnienia sporu wynikającego z niniejszej umowy lub pozostającego w związku z nią, konsument może, według swojego wyboru, bądź skierować wniosek o mediację, bądź wytoczyć powództwo przeciwko Sprzedawcy przed właściwy sąd powszechny. W takim wypadku mają zastosowanie zasady przewidziane w kodeksie postępowania cywilnego (konsument może wytoczyć powództwo przed sąd właściwy ze względu na miejsce zamieszkania/siedzibę pozwanego, a w razie powództwa o zawarcie umowy, ustalenie jej treści, o zmianę umowy oraz o ustalenie istnienia umowy, o jej wykonanie, rozwiązanie lub unieważnienie, a także o odszkodowanie z powodu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy również przed sąd miejsca wykonania umowy). Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Kupującego. Nie może być również w ten sposób interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu regulaminu.

XI DODATKOWE INFORMACJE

Współpraca z markami: Ande, AUX, Bosch, Fujitsu, Mitsubishi, Gree, LG, Samsung i Rotenso umożliwia nam zapewnienie naszym Klientom wysokiej jakości produktów. Każda z tych marek przyczynia się do naszej oferty poprzez innowacyjność, jakość wykonania oraz zastosowanie najnowszych technologii.

Materiały wykorzystywane na stronie przy produktach są własnością marek.